تصویر پیدا نشد !
۰

صدای مخاطب

#صدای_مخاطب

سلام
ما والدین،نگرانی عمیق خودمون رو نسبت به طرح ادغام مدرسه راهنمایی (خامنه ای)و دبیرستان(حضرت زینب)ابراز می‌داریم. این طرح، که ظاهراً با هدف ایجاد مدرسه فنی حرفه ای پسرانه در محل آموزش و پرورش ارائه شده است، به نظر ما با چالش‌ها و پیامدهای منفی متعددی همراه خواهد بود که در نهایت به افت کیفیت آموزش و پرورش فرزندانمان منجر خواهد شد.

دلایل مخالفت ما با این طرح به شرح زیره:
تفاوت نیازهای رشدی و آموزشی: دانش‌آموزان مقطع راهنمایی (۱۲ تا ۱۵ سال) در دوران بلوغ قرار دارند و نیازهای آموزشی، پرورشی و مشاوره‌ای اونا با دانش‌آموزان مقطع دبیرستان (۱۵ تا ۱۸ سال) که در آستانه ورود به دانشگاه و جامعه هستند، کاملاً متفاوته. ادغام این دو گروه سنی در یک محیط آموزشی واحد، منجر به نادیده گرفته شدن نیازهای خاص هر یک از این گروه‌ها و در نتیجه، افت کیفیت آموزش و پرورش خواهد شد. به عنوان مثال، در مقطع راهنمایی، توجه به تقویت دروس پایه و ایجاد انگیزه تحصیلی اهمیت ویژه‌ای داره در حالی که در دبیرستان، تمرکز بر دروس تخصصی و آمادگی برای کنکور ضروریه. ادغام این دو رویکرد، باعث سردرگمی دانش‌آموزان و کاهش کارایی هر دو مقطع میشه.

مسائل اجتماعی و عاطفی: حضور دانش‌آموزان راهنمایی در کنار دانش‌آموزان دبیرستانی، به دلیل تفاوت در سن، تجربه و بلوغ اجتماعی، می‌تونه باعث ایجاد استرس، اضطراب و احساس ناامنی در دانش‌آموزان کوچکتر بشه. همچنین، این مسئله می‌تونه منجر به بروز مشکلات انضباطی و رفتارهای پرخطر در محیط مدرسه بشه. به علاوه، ادغام مدارس می‌تونه به کاهش حس تعلق دانش‌آموزان به مدرسه و هویت جمعی آن‌ها منجر بشه، که این امر تأثیر منفی بر مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های مدرسه و در نهایت، بر پیشرفت تحصیلی اونا داره.

کاهش کیفیت آموزشی: ادغام مدارس می‌تونه منجر به کاهش کیفیت آموزشی به دلایل متعددی بشه. اولاً، افزایش تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس، باعث کاهش توجه فردی معلمان به دانش‌آموزان و کاهش فرصت‌های یادگیری فعال خواهد شد. ثانیاً، ادغام منابع و امکانات آموزشی، ممکنه منجر به کمبود امکانات برای هر یک از مقاطع تحصیلی بشه. ثالثاً، ادغام مدارس می‌تونه باعث کاهش انگیزه معلمان و افت کیفیت تدریس آنها بشه، چونکه معلمان ممکنه مجبور شوند دروسی را تدریس کنند که در آن تخصص کافی ندارند یا با نیازهای دانش‌آموزان آن مقطع آشنایی کمتری داشته باشند.

مسائل مدیریتی و اجرایی: مدیریت یک مدرسه بزرگ و چند مقطعی، به دلیل پیچیدگی بیشتر و تنوع نیازها، چالش‌های مدیریتی بیشتری را به همراه داره. ادغام مدارس می‌تونه منجر به کاهش مشارکت والدین در فعالیت‌های مدرسه و کاهش ارتباط آن‌ها با معلمان و مسئولان مدرسه بشه. همچنین، این مسئله می‌تونه باعث ایجاد مشکلات حمل و نقل برای دانش‌آموزانی بشه که محل زندگی آن‌ها از مدرسه جدید دورتره

 

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *